Впровадження методики «Кола друзів»
«Кола друзів» ̶ підхід, розроблений для збільшення участі кожної дитини будь-якого віку, яка відчуває труднощі в школі через особисту кризу, зухвалу поведінку по відношенню до себе або інших.
Методика «Кола друзів» реалізується в рамках проекту «Створення інклюзивного безпечного середовища в навчальних закладах і громадах», що впроваджується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримкиФонду Чарльза Стюарта МоттатаФонду «Інститут Відкритого Суспільства». Саме до цього проекту долучилися педагогічні працівники нашої школи, відвідуючи навчально-практичні тренінги під наставництвом тренера з Великобританії Коліна Ньютона. Здобувши певний багаж знань, ми почали впроваджувати методологію «Кола друзів» у початковій школі і на сьогоднішній час маємо позитивні результати.
Галерея "Коло друзів 4"
Дитячий фонд "Здоров'я через освіту" wym-1455453199274
Наказ МОН України від 11.01.2016 р. №5
Комплексная психосоциальная помощь
Життєві навички
КІЛЬкість дошкільних і загальноосвітніх
навчальних закладів у пілотних областях
Загальноосвітні навчальні заклади (ЗНЗ) |
---|
Область | Кількість закладів ЗНЗ | Кількість учнів, тис. | Кількість вчителів, тис. |
Дніпропетровська | 1016 | 303,0 | 28,1 |
Донецька | 558 | 158,9 | 15,4 |
Запорізька | 609 | 159,7 | 17,6 |
Луганська | 315 | 58,6 | 6,5 |
Харківська | 837 | 228,1 | 23,3 |
Всього ЗНЗ: | 3 335 | 908,3 | 90,9 |
Дошкільні навчальні заклади (ДНЗ)
Область | Кількість закладів ДНЗ | Кількість місць в ДНЗ | Охоплення дітей ДНЗ, відсотків до кількості дітей відповідного віку |
Дніпропетровська | 974 | 99 056 | 64% |
Донецька | 569 | 54 548 | 29% |
Запорізька | 563 | 47 881 | 64% |
Луганська | 259 | 14 900 | 14% |
Харківська | 707 | 71 979 | 63% |
Всього ДНЗ: | 3 072 | 288 354 |
2014/2015 навчальний рік. Донецька, Луганська області - без урахування частин зони АТО
Детальніше: http://www.profiwins.com.ua/uk/adress-all/adr-stat.html
Проект «Вчимося жити разом»
Мета:
1. Сприяння адаптації тимчасово переміщених дітей та підлітків у приймаючих громадах довкола зони конфлікту.
2. Розвиток у всіх дітей життєвих навичок розбудови миру і активного громадянства.
Форми впровадження за компонентом «Освіта життєвих навичок»:
· Тренінгові курси розвитку життєвих навичок, які підвищують стійкість дітей та молоді у складних життєвих обставинах, сприяють їх адаптації у нових навчальних закладах.
· Тренінги для педагогів з методики викладання розроблених курсів та створення у навчальному закладі сприятливої психологічної атмосфери для дітей, переміщених із зони конфлікту.
Цільова група проекту:
Вихованці дошкільних та учні загальноосвітніх навчальних закладів (початкова, основна і старша школа).
Регіони впровадження:
Донецька, Луганська, Дніпропетровська, Харківська і Запорізька області
Завдання проекту щодо охоплення тренінговими курсами:
· 25% навчальних закладів у 5 пілотних областях
· 50 000 дітей.
Узагальнені результати для освітнього сектору України
1. Підготовлені вчителі і вихователі для 25% дошкільних і загальноосвітніх навчальних з інноваційних методики викладання за розробленими курсами.
2. Понад 170 тисяч дітей охоплено навчанням за розробленими курсами.
3. Всі вчителі предмету «Основ здоров’я» і вихователі дошкільних навчальних закладів отримають доступ до розроблених ресурсів в електронному вигляді для їх поширення на інші регіони України
Базові індикатори проекту | |
Характеристика навчальних курсів | |
1. Акцент на життєві навички «Вчимося жити разом» 2. Обсяг курсів: щонайменше 4 години на кожну вікову групу 3. Дошкільна освіта (2 вікові групи) 4. Повна середня: початкова, основна, старша (1-10/11 класи) | |
Індикатори охоплення | |
Всього охоплено навчальних закладів, включаючи: | 1570 |
Кількість охоплених ЗНЗ (25% від 3335) | 835 |
Кількість охоплених ДНЗ (25% від 2940) | 735 |
Кількість проведених тренінгів, включаючи ТОТ | 133 |
Всього підготовлено тренерів, вихователів і вчителів, включаючи | 3300 |
Регіональних тренерів | 60 |
Вчителів ЗНЗ (по 3 на школу) | 2505 |
Вихователів - методистів | 735 |
Проектне завдання щодо кількості охоплених проектом учнів і вихованців | 50 000 |
Очікуване фактичне охоплення вихованців та учнів, включаючи | 174 350 |
Охоплення учнів 1-10(11) класів (835 ЗНЗ*20учнів/клас*10класів) | 167 000 |
Охоплення вихованців дошкільних навчальних закладів (735 ДНЗ*10дітей) | 7 350 |
Кількість найменувань друкованих видань | 11 |
Кількість навчальних закладів, забезпечених навчально-методичними комплектами | 1570 |
Загальний наклад видань (примірників) | 13 200 |
Індикатори впливу проекту |
1. Індикатори впливу на рівні детермінант поведінки (знання, ставлення, уміння дітей) будуть визначені в процесі формування змісту курсів. 2. Вплив буде оцінено спеціальним дослідженням за процедурою ДО і ПІСЛЯ |
ОРІЄНТОВНИЙ Розподіл
базових навчальних закладів між областями
Область | Кількість ЗНЗ | Кількість ДНЗ | Всього кількість ДНЗ і ЗНЗ |
Дніпропетровська | 250 | 240 | 490 |
Донецька | 140 | 140 | 280 |
Запорізька | 150 | 120 | 270 |
Луганська | 85 | 60 | 145 |
Харківська | 210 | 175 | 385 |
Всього ЗНЗ: | 835 | 735 | 1570 |
Підтримка, яка необхідна від обласних департаментів освіти і науки для успішного впровадження проекту[1]
1. Узгодження з координаторів проекту від областей з МОН України (зроблено).
2. Видання наказів МОН та обласних департаментів науки і освіти щодо впровадження проекту у 5-ти областях.
3. Визначення базових навчальних закладів у регіонах, згідно розподілу між областями та пріоритетів охоплення
4. Реалізації проектних заходів згідно затвердженого плану.
5. Моніторинг і контроль за ходом впровадження проекту
[1] Детальніше необхідна участь і підтримка обласних департаментів науки і освіти буде визначена при обговоренні регіональних планів заходів
Коментарi